Skip to content

VIRKSOMHEDER ER UNIKKE
OG DREVET AF MENNESKER
– FOR MENNESKER

Mit formål er at sikre, at virksomheder gør meget mere af det,

som de er allerbedst til – og som giver mening for deres kunder.

Min opgave er, at få essensen ud af virksomhedens vigtigste potentiale, skabe et salgsbart forretningskoncept  samt hjælpe med at kommunikere, så budskaberne bliver hørt af de rigtige kunder.

Jeg tror på

At virksomheder lykkes med at blive synlige i markedet, når de gør sig umage i deres budskaber og funderer dem i DNA´et af virksomheden. 

 

Derfor er det vigtigt at have styr på virksomhedens forretningskoncept, før der fokuseres på branding og markedsføring.

 

Og det forretningskoncept skal give mening helt ind i knoglerne på menneskene bag virksomheden og den intention, der ligger bag virket.

Stå stærkt indadtil og udadtil - og opnå mere mening og en bedre forretning

 

Hvorfor er det vigtigt?

Branding, marketing og salg har en tendens til at klinge på en måde, hvor det handler om at pådutte mennesker noget for egen vinding.

  

Jeg ved at vi kan manipulere med mennesker via salgstaktikker. Men jeg ved også, at samarbejdet med kunden bliver tungt, hvis vi har presset kunden til at købe af os.

 

Og intet kunne i min optik være mere etisk forkert!

 

Mennesker køber løsninger på problemer og de køber kun noget af nogen, som de kan lide og har tillid til.

 

Det betyder samlet set, at vi i en salgssituation må forblive autentiske, så der kan gives anledning til et salg (og samarbejde), der giver mening.

  

JEG HAR ETABLERET, DREVET OG SOLGT FLERE VIRKSOMHEDER

..Og jeg har også lukket en virksomhed ned. 

 

Jeg har lært af det hele.

 

Det har styrket min evne til at forstå helheder og vigtige forretningsgange. Og det har givet mig masser af erfaring med at skabe salgsklare virksomhedskoncepter.

Da jeg fandt ud af at økonomisk succes ikke kan stå uden mening

Ændrede hele mit perspektiv sig i forhold til at drive forretning.

 

Min første virksomhed blev en økonomisk succes.

 

Konceptet var godt. Der var en stort marked.

 

Men…

 

Efter et par år blev jeg mere og mere frakoblet mentalt fra virksomheden.

 

Det endte med blot at blive et arbejde for mig.

 

Jeg fandt ud af, at konceptet var ikke mit, for jeg kunne ikke mærke meningen i det.

 

Der måtte gå yderligere nogle år, før jeg tog modet til mig og fik solgt virksomheden.

 

For ærligt talt tænkte jeg på det tidspunkt, at det da nok ikke var muligt at drive en god økonomisk forretning ud fra det, som gav mig allermest mening for mig.

 

Jeg troede vitterligt på historien om, at det skulle være opofrende at være selvstændig - og være ét stort kompromis, hvis jeg ville lykkes.

 

Jeg blev klogere. Det er muligt at tjene penge på noget, som giver mening.

 

Og i dag er min overbevisning, at det er det eneste rigtige.

 

Siden har jeg været comittet til at huske på meningen med det jeg gør.

diamant-e1546853953557

Jeg tror på at mening er det stof, der gør os lykkelige

Derfor har jeg helliget mig til, at hjælpe andre med at drive autentisk virksomhed, hvor alt går op i en højere enhed.

 

For det er muligt.

 

Det kræver blot lidt snilde indenfor det kommercielle at lave en god forretning ud af det. 

 

Meningen er nemlig ikke at vi skal give køb og tage hvad vi kan få. 

 

Det er jeg et levende bevis på.

 

Og det samme er de virksomheder, som jeg har rådgivet gennem de sidste mange år. 

 

Det kræver også at man som virksomhed tør være tydelig på egne synspunkter, autentisk og tage lederskabet for sin egen succes. 

 

Og det er min mission at give disse elementer videre, så det bliver lettere at holde sig på den sti, der giver mest mening.

 

Med de kommercielle discipliner i baghånden, kan vi skabe et marked, så vi ikke behøver at gå på kompromis med meningen, fordi vi tror, at vores marked er for lille.

anna marín marin schram fotograf aarhus århus portræt portrait

JEG STORT SET ALDRIG PRØVET ANDET END AT VÆRE VIRKSOMHEDSEJER

Og så har jeg altid interesseret mig mest for

autentisk konceptskabelse.

MINE VIRKSOMHEDER GENNEM TIDEN

Scout Agency – Agenturhandel med bæredygtigt modetøj og smykker i Skandinavien.

Mariagerfjord Bilpleje – Servicevirksomhed og handel med bilplejeprodukter – Solgt videre.

Faktisk Praktisk – salg af diverse produkter ud fra ideen praktiske løsninger på faktiske problemer. Afsat engros og via webshoppen Faktiskpraktisk.dk – Solgt videre.

Strømpekompagniet – Udvikling, produktion og afsætning af specialstrømper b2b og b2c, online og offline. – drives og udvikles i dag 100 % af min mand, Claus.

MENNESKE

Født i 1981 og opvokset i Frederikshavn.

Gift med Claus og har to børn, Saga og Kaya fra hhv. 2014 og 2016. Vi bor i naturskønne Brejning ved Vejle.

Elsker at vandre og besteg i 2012 Kilimanjaro

 

UDDANNELSE OG LIVETS SKOLE

Uddannet Cand. Merc. i organisation og strategi ved Aalborg Universitet.

Jobmæssig erfaring som HR Konsulent i det private erhvervsliv med fokus på medarbejdertrivsel .

Certificeret i PPA – DISC person profil analyse test system.

 

FRIVILLIGHED

Medstifter af Ladies First i Vejle

Medstifter af kvindenetværket Trekantens Selvstændige Kvinder, der efter første år som netværk, talte tæt på 600 medlemmer.

SÅDAN ARBEJDER JEG

UDVIKLING AF FORRETNINGSKONCEPT

Det handler om at gå fra god til bedst!

Der arbejdes med en strategisk tilgang, så virksomhedens koncept både bliver tydeligt og salgbart i det givne marked.

Vi skaber et univers, hvor vi opnår sammenhæng mellem virksomhedens værdier, formål og produkter. 

Fokus er også på kommunikationen af konceptet, så det bliver synligt for de ideelle kunder.

 

BRANDING AF FORRETNINGSKONCEPT

Branding handler om at vække opsigt af de rigtige grunde. Og brænde sig fast i kundernes bevidsthed. 

Derfor arbejdes der i høj grad med strategisk kommunikation, der kan være med til at skabe (og fastholde) et marked.

Brandingen bringes i spil i markedsføringsprocessen og der arbejdes med, hvor og hvordan dette kan gøres mest strategisk med henblik på, at få endnu mere ud af marketingindsatserne. 

 

MIN TILGANG

 

Koncept og branding skal ikke bare være "smart" - det skal give mening for både kunderne og menneskene bag virksomheden.

Derfor arbejder jeg lige dele analyserende og intuitivt, da min opgave er, at skabe synergi mellem virksomhedens formål og det marked, som er relevant for virksomheden.

Jeg arbejder i helheder, så jeg tager altid højde for, at når noget justeres et sted, så får det indflydelse et andet.

FÅ MIN HJÆLP

RÅDGIVNING

Til dig der har brug for at få set din virksomhed efter med nye briller. 

Jeg ser din virksomheds potentiale og viser hvordan konceptet kan justeres i forhold til det reelle potentiale.

Derudover rådgiver jeg dig til, hvordan du kan brande og markedsføre din virksomhed endnu bedre.

Vi sparrer også om dit marked og hvilke kunder du bør gå efter. 

Kr. 3600 ex. moms

FORLØB

Tag mig med ind i det inderste maskinrum og lad mig – sammen med dig – udvikle (eller redefinere):

- Dit virksomhedskoncept

- Lave en strategi for brandende markedsføring

- Hjælpe med udvikling af kommunikationen til din hjemmeside og til marketing.

 

Fra Kr. 10.200 ex. moms

UNDERVISNING

Til uddannelsesintitutioner, kursusvirksomheder og erhvervshuse: 

Som efterspørger en praktisk orienteret underviser til jeres næste event, som inddrager deltagerne.

Jeg kan bookes til at træne dine deltagere indenfor områderne:

virksomhedskoncept, branding, kunder, marketing og salg.

Pris efter aftale

diamant-e1546853953557
Scroll To Top