JEG HAR ETABLERET, DREVET OG SOLGT FLERE VIRKSOMHEDER

..Og jeg har også lukket en virksomhed ned. 

 

Jeg har lært af det hele.

 

Det blev dog først rigtigt godt for mig, da jeg fik mig selv med - og begyndte at drive virksomhed på min måde. 

Da jeg fandt ud af at økonomisk succes ikke kan stå uden mening

Ændrede hele mit perspektiv sig i forhold til at drive forretning.

 

Min første virksomhed blev en økonomisk succes.

 

Konceptet var godt. Der var en stort marked.

 

Men…

 

Efter et par år blev jeg mere og mere frakoblet mentalt fra virksomheden.

 

Det endte med blot at blive et arbejde for mig.

 

Jeg fandt ud af, at konceptet var ikke mit, for jeg kunne ikke mærke meningen i det.

 

Der måtte gå yderligere nogle år, før jeg tog modet til mig og fik solgt virksomheden.

 

For ærligt talt tænkte jeg på det tidspunkt, at det da nok ikke var muligt at drive en god økonomisk forretning ud fra det, som gav mig allermest mening for mig.

 

Jeg troede vitterligt på historien om, at det skulle være opofrende at være selvstændig - og være ét stort kompromis, hvis jeg ville lykkes.  

 

Jeg blev klogere. Det er muligt at tjene penge på noget, som giver mening.

 

Og i dag er min overbevisning, at det er det eneste rigtige. 

 

Siden har jeg været comittet til at huske på meningen med det jeg gør. 

diamant-e1546853953557

Jeg tror på at mening er det stof, der gør os lykkelige

Derfor har jeg helliget mig til, at hjælpe andre med at drive autentisk virksomhed, hvor alt går op i en højere enhed.

 

For det er muligt.

 

Det kræver blot lidt snilde indenfor det kommercielle at lave en god forretning ud af det. 

 

Meningen er nemlig ikke at vi skal give køb og tage hvad vi kan få. 

 

Det er jeg et levende bevis på.

 

Og det samme er mine kunder, som jeg har rådgivet gennem de sidste mange år. 

 

Det kræver også at man tør være tydelig på egne synspunkter, autentisk og tage lederskabet for sin egen succes. 

 

Og det er min mission at give disse elementer videre til andre erhvervsdrivende, så de kan holde sig på den sti, der giver mest mening for dem.

 

Med de kommercielle discipliner i baghånden, kan vi skabe et marked, så vi ikke behøver at gå på kompromis med meningen, fordi vi tror, at vores marked er for lille.

anna marín marin schram fotograf aarhus århus portræt portrait

Min egen historie er, at

JEG STORT SET ALDRIG HAR PRØVET ANDET END AT VÆRE VIRKSOMHEDSEJER

Og så har jeg altid interesseret mig mest for

autentisk konceptskabelse og mennesker  

MINE VIRKSOMHEDER GENNEM TIDEN:

  • Scout Agency – Agenturhandel med bæredygtigt modetøj og smykker i Skandinavien.
  • Mariagerfjord Bilpleje – Servicevirksomhed og handel med bilplejeprodukter – Solgt videre.
  • Faktisk Praktisk – salg af diverse produkter ud fra ideen praktiske løsninger på faktiske problemer. Afsat engros og via webshoppen Faktiskpraktisk.dk – Solgt videre.
  • Strømpekompagniet – Udvikling, produktion og afsætning af specialstrømper b2b og b2c, online og offline. – drives og udvikles i dag 100 % af min mand, Claus.

MENNESKE

  • Født i 1981 og opvokset i Frederikshavn.
  • Gift med Claus og har to børn, Saga og Kaya fra hhv. 2014 og 2016. Vi bor i naturskønne Brejning ved Vejle.
  • Elsker at vandre og besteg i 2012 Kilimanjaro

 

UDDANNELSE OG LIVETS SKOLE

  • Uddannet Cand. Merc. i organisation og strategi ved Aalborg Universitet.
  • Jobmæssig erfaring som HR Konsulent i det private erhvervsliv med fokus på medarbejdertrivsel .
  • Certificeret i PPA – DISC person profil analyse test system.

 

FRIVILLIGHED

  • Medstifter af Ladies First i Vejle
  • Medstifter af kvindenetværket Trekantens Selvstændige Kvinder, der efter første år som netværk, talte tæt på 600 medlemmer.

 

EKSTERN UNDERVISNING OG FOREDRAG 

Jeg bliver hyret til undervisning og foredrag rundt omkring i landet.

Blandt andet hos:

  • Ringkøbing Skjerns Erhvervsråd
  • Spinderihallerne i Vejle
  • Fremtidsfabrikken i Svendborg
diamant

KOMMERCIEL FORRETNINGSUDVIKLING I 4 TRIN

Har du følgende fire elementer på plads i din virksomhed, kan du stå stærkt og autentisk i dit virke og dermed tiltrække de kunder, som du er et match til:

 

#1

Du har fundamentet på plads og kender dine stærkeste træk i dit virke (din niche) og du har gjort det til et salgsbart koncept, der er kommunikeret skarpt på din hjemmeside

 

#2

Du gør en struktureret, målrettet og langsigtet indsats med din markedsføring, hvor dine budskaber bliver hørt af de rigtige over tid.

Du er gået digitalt fordi du ved, at dette er et større og mere målbart vindue mod dine ideelle kunder.

Det er også af betydning at du forstår hvordan du kan præge til salg via markedsføring uden at virke sælgende.

  

#3

Du er i integritet i dit salgsarbejde og går efter at være hjælperen hele vejen mod salget via en god salgskommunikation – Du ved at der i dit salg altid er to vindere.  

 

#4

Du har mindsettet til at fortsætte dit flid – også i de sværere tider, fordi du inderligt ved, at du er drevet af et vigtigt formål og at dit virke giver mening.

 

Hvis ikke du har alle 4 elementer på plads, så kan du få min hjælp til at integrere dem i dit virke!