Marketing starter ved dig og dit lederskab for, hvordan du vil modtages og hvem du vil modtages af

Kære selvstændige ildsjæl.

 

Drømmer du om at opretholde en fast kundetilgang, så du kan fortsætte med at lave det du brænder for?

Vil du gerne oppe dine budskaber, så du kan blive endnu mere tydelig i markedet?

 

Hvis dit svar er JA, så er det et must, at du og din virksomhed kontinuerligt er synlig, så du kan holde momentum.

 

Det betyder, at du skal kende til de kommercielle discipliner, der får dig synlig i markedet.

(Når jeg skriver kommercielle discipliner, så er det konceptualisering, kommunikation, marketing og salg).

 

Det kan være, at du allerede nu gør en masse for at være synlig i markedet: Nyhedsbrev, annoncering, sociale medier, seo, netværk, har styr på visitkort og hjemmeside.

 

Men noget stemmer ikke. Det giver ikke det flow, som du ønsker.

 

 

Gennem de sidste snart 4 år, har jeg rådgivet selvstændige og iværksættere indenfor koncept og marketing. Og før det brugte jeg 9 år på at etablerede og drive 3 forskellige virksomheder (og solgte 2 af dem videre). Det jeg har lært på min vej omkring det kommercielle er, at det skal stikke dybt ind i DNAet af dig og din virksomhed, før det kan skabe genklang.

 

Med andre ord betyder det, at løsningen på at lave god markedsføring er at arbejde med din virksomheds koncept!

 

Min erfaring siger mig også, at 9 ud af 10 selvstændige kommer til at handle for hurtigt, når det vedrører marketing. Ikke altid bevidst. De fleste glemmer at arbejde med konceptualiseringen inden de kaster sig ud i markedet.

 

Man får lige marketing ”fikset”. Eller får nogen andre til at fikse noget.

 

Men marketing er ikke et fix.

 

Marketing er dit vindue ud til verden.

En afspejling af dig og dit virke.

Din forlængede arm i forhold til at komme i kontakt med de helt rigtige mennesker.

Dem som du skal ud og kan hjælpe.

 

Og for at de overhovedet gider at kigge vores vej, så skal vi være autentiske (og præcise!) i vores budskaber.

 

Derfor er marketing ikke noget vi lige fikser – det er en mestring.

 

Og opgaven er en kontinuerlig følgesvend som selvstændig, som medfører at du kan skabe flow i din forretning.

 

Jeg tror ikke på, at marketing starter ude i markedet ved free bee, mailserie, content, en guide eller en SOME strategi.

 

Marketing starter ved dig og dit lederskab for, hvordan du vil modtages og hvem du vil modtages af.

 

Med andre ord, det er afgørende af se på værdiskabelsen indefra og ud.

 

 

Se min nyeste videotræning om emnet og bliv skarp!

 

Hvis det på nogen måde resonerer i dig og nu tænker:

 

”Det må jeg lære noget mere om!”, så kan du lige nu vælge at se min nyeste video træning, hvor jeg beskriver de elementer, som du kan arbejde med, for at lykkes med at få dit virke(og budskab) ud over rampen.

 

Denne video træning koster ikke penge og varer 18 effektive minutter, da jeg ved, at du har mange jern at smede!

 

Jeg vil i videoen vende hvad du skal arbejde med at få styr på, før at din marketing virker.

 

Jeg vil dele med dig:

 

  • At din niche er vigtig og at den består af flere dimensioner end du måske tror

 

  • Hvordan et koncept kan højne niveauet for din fremtidige marketing

 

Du kommer igennem hvordan du:

 

Finder ind til din unikke niche, så du kan skinne i markedet.

 

Udvikler ydelser eller produktsortiment

 

Kan bygge din markedsføring strategisk op

 

Tager lederskabet tilbage i din forretning og skaber DIT marked

 

Her fortæller jeg kort essensen af træningsvideoen:

 

Efter træningen er jeg sikker på, at du vil se på lidt anderledes på din tilgang til alt det kommercielle omkring din forretning og forstå de mekanismer der spiller ind på at få skabt et godt fundament.

 

Klik her og tilmeld dig de 18 minutters ”ind til benet” træning

– effektivt produceret, så du slipper for spildtid.

Jeg glæder mig til at hjælpe dig!

Bedste hilsner fra Mette

 

 

 

 

 

 

 

Indlæg skrevet i

2 Comments

  1. Martha Voss den november 11, 2018 kl. 7:12 am

    Kære Mette
    Tak for kloge ord. De passer mægtigt godt på mine egne erfaringer. Det er så vigtigt, at vi hele tiden arbejder med vores eget marketing gen. Jeg tænker en ting omkring din kommentar at vi bare springer ud for tidligt. Netop når vi søger vores niche, når vi udvikler vores koncept, har vi så ikke netop brug for at springe ud og prøve af?
    Hav en dejlig dag, jeg glæder mig til videoen

    • NicheMettefabrikken den november 11, 2018 kl. 7:33 pm

      Kære Martha, Mange tak for din kommentar og håber at videoen vil give dig inspiration. Du har ret. Vi skal ikke lurepasse den og ikke komme ud over stepperne. Ting skal testes af, før vi vi bliver klogere med vores virke. Men der er noget helt fundamentalt, som jeg oplever, at mange glemmer at få styr på, før de går ud og tester af. Og det er basalt set fundamentet som man står på: At være helt afklaret med, hvad man i princippet vil ud i verden med. Uagtet hvem der måtte have lyst til at købe det. Det fundament skal testes og test kan give anledning til justering, Men hvis vi bare går ud og kaster os for markedet, så kan man risikere, at komme til at låne andres mål og forventninger. Og hvis det former virksomheden, så kan vi komme på “vildspor”. Håber at du får en dybere forklaring i videoen om min erfaring. 🙂 Ha en dejlig aften, Bedste hilsner Mette

Efterlad en kommentar