Hvad jeg lærte af Jay Shetty om branding på de Sociale Medier

Kære selvstændige

I sommers deltog jeg på et kursus med selveste Jay Shetty. Det var SÅ fedt!

 

Og så skønt, at få inspiration af sådan en profil, som ham – og samtidig blive bekræftet i min egen måde at arbejde med branding i virksomheder på. Specifikt via de sociale medier.

 

Til dig der ikke kender Jay Shetty, så er han en internetpersonlighed, som har taget de sociale medier med storm med hans opslag omkring empowerment og inspiration til at motivere andre til forandring.

 

Jay har i skrivende stund 25 mio følgere på Facebook og 4,8 mio på Instagram. Så han har virkelig brugt SOME til at brande sig selv. Han inspirerer også andre til at udnytte de muligheder, som vi har på SOME.

 

Netop dette handlede kurset om.

 

 

Nu er det jo ikke sikkert, at du skal hunte 25 mio følgere – måske er det endda ikke muligt, hvis din virksomheder er i en snæver niche?

 

Pointen er bare, at de indsigter, der har giver ham størst effekt, kan vi andre lige så godt lade os inspirere af, når vi skal navigere i SOME og få det til at skabe genklang.

 

De indsigter jeg fik af ham, vil jeg gerne give videre til dig. De kommer her:

 

"On Social Media: If the intention is not to serve, then it is impossible to make an impact"

 

Jay nævnte det han kalder SOME støj - som virkelig rammer os i disse tider. Der er så meget vi kan melde os til og engagere os i. Og han mener, at det virkelig er vigtigt, at benytte SOME kanalerne som en platform for vores virksomheds stemme – altså et sted, hvor vi kan gøre en forskel.

 

Det betyder, at hvis ikke du interesserer dig for dine potentielle kunder, sådan rigtigt. Så lykkes din virksomhed ikke. Men vil du hjælpe dine potentielle kunder – også selvom de ikke ender med at købe noget af dig, så har du mulighed for at få effekt af SOME.

 

Så Jay mener altså, at vi skal være tjenende i vores content – give mere end være sælgende og selvpromoverende. Faktisk også for at opnå mere salg på den lange bane.

 

Jay kalder dette Know Like Trust faktoren, der får mennesker til at ville have mere.

 

Jeg kunne ikke være mere enig. Jeg tror på, at vi skal modne vores potentielle kunder og arbejde med at etablere tillid med vores potentielle kunder. Derfor skal du virkelig sørge for, at levere god content til din målgruppe – noget de kan lære noget af eller inspireres af, så har du større chancer på sigt. Det er tilmed brandende, fordi din virksomhed bliver kendt for noget helt specifikt.

 

“Understanding your audience is your greatest wealth”

 

Det handler altid om dem – ikke om dig. Derfor er det så afgørende, at vi har styr på vores målgrupper og er i stand til at spejle dette i vores marketing. På en autentisk måde.

 

Derfor er det yderst afgørende, at du har styr på dine ideelle kunders tanke- og handlemønstre. Så det er altså hele ideen om, at kunne levere content via dine SOME platforme, som rammer din målgruppe i hjertekulen.

 

Jay nævnte, at han har meget fokus på emotionelle triggere, hvilket specifikt er, at mestre at spejle din målgruppes følelser i forhold til deres situation. Det er altså fortsat et branding tiltag, at fokusere på dette element, når vi vil kommunikere, så det bliver hørt.

 

 

"Content will always rule"

 

Jay sagde, at god content (det du siger og gør – dit indhold) leveret på dårlige platforme, som ikke er strategisk korrekte for dit content (platforme såsom Facebook, Instagram, Linkedin), vil klare sig ok. Men at dårlig content på de mest optimale platforme, ingen indflydelse vil have.

 

Han sagde også, at teknologi (det være sig optimering via specifik software) ikke får virksomheder i land alene.

 

Derfor er det altså afgørende at vi ikke starter med, at finde ind til de mest optimale platforme – for så at stå med hatten i hånden og ikke vide, hvad vi skal inspirere med.

 

Jeg ser dette gang på gang. Virksomheder har så travlt med at komme online. Og regne ud hvilke platforme der er mest optimale. Men det hele starter jo vitterligt et helt andet sted: ved at finde ud af, hvad vi har på hjerte.

 

Så få styr på dit indhold. Og husk, at for at det skal virke brandende, så skal det vække opsigt på autentisk vis.

 

Jeg håber at dette indlæg vil inspirere dig til din egen branding af din virksomhed via de sociale medier.

 

Kærlig hilsen

 

 

 

 

FÅ MIN HJÆLP TIL DIN BRANDING - LAD OS TAGE EN SNAK OM DINE MULIGHEDER, SÅ DU KAN STÅ STÆRKT I 2020

Klar til at vække opsigt med din virksomhed?

Udfyld her, og jeg ringer til dig hurtigst muligt!

Tilbage til toppen