Online
foredrag 

 

STÅ STÆRKERE I DIT MARKED VIA VALG OG FRAVALG AF KUNDER

Kunder er relationer og derfor skal de vælges med omhu

Har du en relation med hvem som helst i dit private liv?

 

Jeg gætter på at du siger nej.

 

Hvorfor så have det i virksomhedsøjemed i forhold til kunder?

 

Jeg ved at det er noget af en udmelding. Og jeg ved, at det ER en svær balancegang både at drive virksomhed og sikre penge i kassen samtidig med, at tage lederkasketten på og vælge til og fra.

 

Samtidig tror jeg på, at dit virke bliver meget bedre af at finde ligevægten.  Både for dig og for kunderne.

 

Alt afhængig af din tilgang kan et fravalg i dit marked enten betyde potentielt mindre omsætning eller det modsatte – mere skarphed i markedet, mere tydelighed omkring hvem du kan hjælpe og dermed sikre en mere ”ligetil” markedsandel?

 

Kan du se pointen i, at det er dit mindset der skaber dine muligheder ude hos kunderne?

 

“Du kan have verdens bedste produkter på hylden, men hvis ikke de leveres i hænderne på de rigtige aftagere, så er de ikke ude og skabe den reelle værdi, som de har mulighed for ”

― Mette Hauge Kaae

Der forefindes en kultur i erhvervslivet om, at vi skal jage kunderne og nedlægge dem

At det skal være en kamp, der skal vindes for enhver pris.

 

Det er altså hårdt at ”gå i kamp med kunder” hver dag samtidig med, at du drifter en forretning, skal udvikle den, tale med leverandører, tænke i likviditet, osv osv.

 

Da jeg stiftede min første virksomhed, troede jeg at det var sådan det skulle gøres. I dag tror jeg ikke på at det skal føles som en kamp. Vi skal gøre noget andet!

 

Sandheden er jo mere todimensional. Jeg gætter på, at du har det bedst, når der er to vindere. Dig og kunden.

 

For kunder er ikke ”bare” penge.

 

Kunder er mennesker ligesom dig og mig.

 

Mennesker som du skal hjælpe via dine produkter/ydelser/services.

 

Mennesker som skal blive dine ambassadører ude i markedet.

 

Sandheden er også at du IKKE skal missionere det som du tror på, det som din virksomhed er defineret af – ej heller overbevise nogen som helst om, at de har brug for dig og dine produkter eller ydelser.

 

Der skal være et helt naturligt match og det er dit ansvar at få tydeliggjort dette i din tilgang til kunderne.

Tilmeld dig mit online foredrag, hvis du er klar til at tage lederskabet for din virksomheds marked 

Er du enig og samtidig ude af vater i forhold til dit kommercielle lederskab og trænger dit kundemindset til at blive justeret ind?

 

Så se med, når jeg i mit næste gratis online foredrag fortæller dig om, hvad du skal gøre (og ikke gøre), for at komme på ret køl med:

 

  • Hvem dine ideelle kunder er og hvordan du kan tage lederskab for at vælge (og fravælge) de rigtige kunder, så du står skarpere i dit marked

 

  • Hvad dit koncept bør være defineret af, så det er helt tydeligt for dine ideelle kunder

 

  • Hvordan du kan tiltrække flere af de rigtige kunder fremover ude i marketing (helt uden magi, men med konkret og nede på jorden strategisk tænkning i din kommunikation til dem)

 

Du vil finde ud af, at dine muligheder for et større marked for DIG først opstår, når du afgrænser dig.

 

Din profil 

Det her foredrag er for dig, der har kunder nok, men måske skal til at tynde ud i dem og vælge til og fra.

 

Det kan også give mening for dig som netop skal i gang med at søge kunder til dit virke – det er virkelig ikke for tidligt at komme i gang med at tage lederskab for din egen retning.

 

Nichefabrikken

Mette Hauge Kaae 

Nichefabrikken

 

Jeg har 13 års erfaring som selvstændig og har etableret 4 virksomheder indenfor forskellige brancher.

 

2 er solgt videre og drives i dag af andre end mig.

 

Det som jeg ved, har jeg lært ved at prøve det af i praksis - somme tider har det været på den hårde måde. Det behøver det ikke at være for dig. 

 

I dag hjælper jeg virksomheder med at blive synlige i markedet ud fra deres reelle potentiale og strukturere deres kommercielle indsatser, så de spiller sammen og bliver målbare.

 

Det sparer nemlig tid og energi - de vigtigste ressourcer for en virksomhed at forvalte bevidst.

 

Alt mit arbejde er funderet i kommunikation og strategi kombineret med en god portion teknisk knowhow om moderne marketing og lead generering online. 

Reserver din plads

Foredraget sendes ud:

 

Torsdag den 28.2.2019 kl. 9.30

(Varighed 35 minutter)

 

Du modtager foredraget pr link på din mail og linket er aktivt 5 dage frem fra den 28.2.2019.

Du modtager et par remindere i dagene før og efter foredraget er sendt ud, så du husker at få sat tid af i kalenderen til at få det set, hvis ikke du kan den 28.2.

Foredraget koster ikke noget, men du investerer med din mailadresse, så du kan få de nyheder, som udkommer omkring 6 gange årligt, når jeg har noget på hjerte omkring de kommercielle discipliner.  

Toppen af siden