En iværksætters bekendelser

INDSIGTER TIL DIG NÅR DU SKAL VÆRE KOMMERCIEL OG SÆLGE VAREN

Dos and Don´ts fra min egen rygsæk gennem 12 år som selvstændig

 

 

FOREDRAGET ER FOR DIG DER:

 

    • Vil hjælpe mennesker med dine ydelser eller produkter

 

    • Måske føler, at du lige nu sælger fragmenter af din kunnen, fordi kunderne forespørger på netop dette – og samtidig vil du dybest set helst hjælpe mennesker i helheder

 

    • Sælger dig selv eller dine produkter på gefühl, fordi du har svært ved at prissætte og klarlægge dine produkter/ydelser

 

    • Har erkendt, at online markedsføring er fremtiden og derfor gerne vil finde frem til at arbejde med de praksisser der virker for dig, så du slipper for at være alle steder hele tiden

 

    • Ikke tror på ”pistolsalg” og knokler i kold kanvas – og gerne vil sætte en anden metode i stedet, for at kunne opnå resultater

 

Bliv inspireret af mine erfaringer indenfor flere forskellige brancher!

 

Der vil der være konkret inspiration til dig, som arbejder med videntunge produkter, mennesker og/eller udvikling, processer og service.

 

Råt for usødet fortæller jeg dig hvad der ligger til grund for mine egne succeser OG fiaskoer!

 

Jeg ligger ikke fingre imellem, for det har ikke altid været lige ud af landevejen.

 

Det har nemlig selv taget mig en del år at finde balancen. Jeg troede nemlig i mit første iværksætteri, at jeg bare skulle forfølge hullerne i markedet, for at kunne tjene penge.

 

Jeg troede også, at jeg skulle sige ja tak til alle, som forespurgte. For det troede jeg vitterligt var loddet som selvstændig: Tag hvad du kan få og vær tilfreds med det.

 

Det skabte naturligvis god omsætning, men jeg var ikke sådan super glad og fyldt op med mening.

KENDER DU DET FRA DIN EGEN VIRKSOMHED?

 

Det var faktisk først efter jeg stoppede med ovenstående og begyndte at se indad, at det rigtigt tog fart.

 

Jeg vil i foredraget vise dig hvilke konkrete elementer indenfor salg, markedsføring og forretningsudvikling, der var afgørende for mig selv og som jeg ønsker at give videre til dig.

 

DU GÅR FRA FOREDRAGET MED:

  • Indspark til, hvordan du kan arbejde med dit koncept, dit sortiment/dine kerneydelser og (meget vigtigt!) hvordan du sætter prisen.

 

  • Konkret viden omkring hvad du skal have fokus på indenfor det kommercielle – og hvad du ikke skal! (Du skal nemlig ikke gøre alt muligt med salg og markedsføring og være alle steder, bare fordi du kan)

 

… Og så fortæller jeg dig hvorfor du skal stoppe med at sælge til alt og alle og hvordan du kan leve meget bedre af, at lade være.

 

Du lærer også at se din virksomhed som en helhed og at der strategisk skal være en stor sammenhæng mellem det, du vil med din virksomhed og det, du gør rent kommercielt (Det kan lyde banalt, men måske har du også erfaret, at selv de mest simple ting kan være de sværeste at gøre godt?).

Mit ønske er, at du lærer af dine egne erfaringer som selvstændig, men de ting, som jeg vil fortælle dig om i foredraget, er nemme for dig at implementere, så du kan vækste og udvikle din forretning.

ER DU KLAR TIL AT TAGE DET FØRSTE SKRIDT MOD DIN VIRKSOMHEDS VÆKST?

 

Hilsner fra Mette

Historik: Jeg har 12 års erfaring som selvstændig og har etableret 4 virksomheder indenfor forskellige brancher. 2 er solgt videre og drives i dag af andre end mig. Jeg er uddannet Cand. Merc. og før jeg blev selvstændig, arbejdede jeg som HR konsulent i det private erhvervsliv.
Indlæg skrevet i

Efterlad en kommentar