Sådan bygger du en kommerciel og autentisk strategi

Er du ramt af UMAP?

 

Er du alle steder med din markedsføring?

Får du spændingshovedpine over alle de timer, som din markedsføring tager?

 

Så skal du vide, at du kan gøre anderledes. Og at markedsføring helst ikke skal være så knoklende som det er i dag.

 

Du har lige nu gang i det, som jeg kalder UMAP – Uhæmmet Misbrug Af Platforme.

 

Bare fordi noget hedder Linkedin, Facebook og Instagram er det jo ikke sikkert at du skal være der. Hele tiden…

 

Eller fordi du har en mail liste, så skal du måske ikke sprøjtsælge/informere i tide og utide denne vej. Bare fordi du kan.

 

Du er ikke alene!

 

Vi lever i et informationssamfund, hvor vi har masser af viden tilgængeligt og vi kan Google os til mange ting – tips, tricks, metoder og ”sandheder”. Det er så nemt at springe på vognen og gøre alt det, som man hører og ser og læser sig frem til.

 

Men hvorfor sker det? At man bliver ramt af UMAP?

 

Der kan være en eller flere ting, som er dit reelle problem:

 

  • Du kommunikerer ikke klare budskaber, som din kernekunde kan høre, så derfor skal du gøre mere for at få leads i din købetragt

 

  • Dit produkt eller ydelse ikke er ”skarp(t)” nok og giver derfor ikke mening for modtageren (og måske heller ikke helt dig selv)

 

  • Du mangler at få styr på, hvem DU er relevant for

 

Løsningen på alle problemerne ovenfor kræver strategi!

 

Strategi på DIN unikke markedsføringsproces.

 

For der er stor forskel på, om du skal sælge en cola eller et livsforandrende terapi forløb.

 

Måske er det vigtigt for din kunde at føle sig mødt af dig for at opnå tillid?

 

Måske skal han lige se dig an, før han vælger dig eller dit produkt og derfor har du behov for at indtænke modning i din markedsføring.

 

Det kan også være at dit produkt er meget specifikt og økonomisk billigt og din kunde kræver, at du er kontant og lidt mere pushy i din markedsføring.

 

I marketing sprog kalder man dette sondringen mellem push og pull markedsføring.

 

Så derfor er det vigtigt at du får gjort dig nogle tanker omkring hvordan DU skal gøre – hvilken strategi du skal vælge.

 

Du vil nemlig herefter opleve, at du ikke behøver at være allesteder – og stadig få meget mere ud af din indsatser end du gør nu.

 

Din strategi finder du ikke på Google søgninger, som du gør med metoder, tips og tricks.

Den finder du ved at gå i proces med:

 

  • Dig selv
  • Dit koncept
  • Dem, som du er relevante for(dine ideelle kunder).

 

Er det svært på egen hånd og komme frem til noget konkret?

 

Så kan du tilmelde dig mig gratis online workshop, hvor jeg hjælper dig til at bygge en kommerciel strategi ud fra dig:

Sådan udvikler du en kommerciel strategi med udgangspunkt i DIG

Workshoppen varer ca 40 minutter, men sæt gerne nogle timer af. Jeg stiller dig en del spørgsmål undervejs 🙂

Indlæg skrevet i

Efterlad en kommentar