De store virksomheder gør det – gør du?

Som soloselvstændig vil man for alt i verden gerne fremstå som yderst professionel og troværdig.

 

Hvad gør mange så?

 

Siger Vi – også selvom man “bare” er soloselvstændig og faktisk kun er en person i foretagenet.

 

…Vi tilbyder … Vi løser … Vi har lageret fyldt op … etc.

 

Behovet for at sige Vi, kan bunde i, at man tror, at hvis jeg nu skriver eller siger Vi, så lyder det bedre – mere troværdigt – mere solidt og funderet?

 

Måske er det også noget med vores flokdyrsmentalitet, men det er en anden snak…

 

Jeg har selv gjort det som webshopejer – indtil jeg fandt ud af, at det måske var bedre bare at indrømme, at det var lille mig, der var bag skærmen. Det ændrede faktisk en hel del til det bedre at jeg begyndte at skrive JEG. Jeg kunne nemmere udtale mig konkret og stå ved mine budskaber og mine produkter. Jeg kunne pludselig fortælle den gode historie og engagere mig mere med mine kunder.

 

Og ved du hvad, det giver glade og trygge kunder! Det er naturligvis en påstand, som jeg kun har mine egne data at forholde til, men når man ser ud i et større perspektiv, så er der måske noget om snakken?

 

Kan du huske de gamle Sonofon reklamer? Der blev den skønne, blonde medarbejder inddraget i markedsføringen, hvilket gav et helt andet kendskab til virksomheden. De gør det stadig, bruger medarbejderne (Som Telenor). Eller hvad med Peter fra L´easy? FullRate anvender deres medarbejdere ved fornavn i deres digitale markedsføring. Primo Tours anvender deres direktør Bjarke, som frontfigur. Og hvad med gode gamle Lars Larsen?

 

Store virksomheder kæmper for at gøre deres budskaber personlige, så det skal du da også gøre! Man kan sige, at du som soloselvstændig i den grad har mulighed for det.

 

Mennesker køber af mennesker. Og så er det ligemeget om det er et par sko eller et kursus der handles om.

 

Så måske er det ikke så skidt endda, at være EN person bag skærmen i din webshop eller på din hjemmeside. Måske er det det, som dine kunder i grunden gerne vil have? Personlig betjening som i de små uafhængige fysiske butikker.

 

Jeg vil opfordre dig til at prøve det af. Erstat VI med JEG. Slip dig selv løs og giv ud af dig selv og hvad du tror på.

 

At være sin virksomhed værdig = vær dig (Det er sandheden i ordets forstand).

 

Hilsner Mette

 

Indlæg skrevet i

Efterlad en kommentar